Dag 01 - Om mig!

Jag heter Hilda Maria Hed, fick mitt namn Hilda efter pappas farmor som hette Hilda. Jag är väldigt glad att jag heter Hilda, för jag tycker att det är ett fint namn. Min mamma heter också Maria i mellannamn, och så heter pappa Hed i efternamn, och min mamma Lovén, så jag har alltså samma efternamn som min pappa.
Jag bor på ett litet ställe som heter Älvdalen, i Dalarna. Älvdalen är mest känd för Larz Kristerz. Älvdalen ligger i norra Dalarna ca 4 mil norr om Mora. Älvdalen är inte så kul, jag hade vilja att dom skulle ha Svensk Film (SF) här, och 3D, men det kommer det nog inte att bli, xd.
bild lånad från Google
På min fritid rider jag på stallet i Älvdalen. Jag är fodervärd på världens gulligaste häst, Lill-Wilma, fast hon heter Sevilla egentligen.Sevilla är väldigt gammal men ändå den piggaste och söta hästen. Det är många som har Sevilla som favvohäst, fast jag är fodervärd. Sevilla är en Welshponny, och är 19 år gammal. Jag är på stallet från ons-sön varje vecka. På onsdagar är det ridkurs, och tors-sön rider jag Sevilla bestämda tider tillsammans med Ida och Elsa, men vi rider oftast inte på torsdagar utan är bara där och mockar. På torsdagar och fredagar bestämmer man liksom även vem som ska kvälla, då ger man hästarna mat, och stänger stallet för kvällen.
Mitt största intresse är Fotografering. Jag fotograferar allt. Det jag gör, det jag äter, det jag ser, vart jag är.. osv osv. Jag har i ganska många år ägt en digitalkamera som jag blev väldigt glad för att få. Den var inte så speciellt bra, men dög helt och hållet till och ta dem kort jag gjorde då. Men idag är intresset lite större, och då vill man ha fler funktioner och bättre möjligheter med en kamera. Jag fick då i december 2010 min första systemkamera. Jag blev så glad som jag vet nt vad jag gjorde, haha. Det är en CANON EOS 1000D, och jag är helnöjd med den. Länk med information om kameran finns i menyn under rubriken "utrustning". Med den kameran tar jag speciella kort, och med digitalkameran tar jag sällan kort  med men jag brukar ta lite vardagligare kort med den, tillexempel i skolan osvosv.
Haha, nu kom jag in på mina kameror, men iallafall , om vi ska sammanfatta alltihop, så ÄLSKAR JAG VERKLIGEN ATT FOTOGRAFERA.
Jag gillar inte skolan så speciellt mycket, men mina favoritämnen är bild och Geografi. Jag gillar inte läxor, och enda tanken av läxor ger mig agknip. nerrå, men haha xd
I skolan brukar jag vara med mina kompisar Fanny, Hed ( Anna Hed, vi brukar kalla varandra hed, och säga "tjaaa Hed", för att vi båda heter Hed i efternamn!), Viktoria, och fler.
Vet dock inte något mer jag ska skriva, så det där får duga! Maila mig om det är något mer ni vill veta!
[email protected].

Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Skriv gärna din bloggadress eller e-postadress så är det lättare för mig att svara på dina frågor.
- Om du undrar i vilka program jag gör mina designer, headrar, m.m så gör jag dom i PhotoScape, PhotoShop (inte så ofta.), paint, Picnik. En del andra program kan också förekomma.
- Jag bryr mig inte om skitsnack eller elaka kommentarer, ni som skriver elaka kommentarer kan ta och stoppa dom i röven istället (; I dont care about your bullshit! Kommentarerna raderas direkt.
- Enjoy my blog! Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback